Ongemak door pijnlijke schouders of gespannen nek

fysio almere

De schouder is een ingewikkelde combinatie van gewrichten in je lichaam, en er hangt veel van af. En de nek is niet gemaakt om steeds half gebogen te zijn.

Twee waarheden waardoor de nek en de schouders kunnen zorgen voor veel ongemak. Daar komt nog eens bij dat onze manier van leven veel is veranderd. We lopen niet meer zo veel als bijvoorbeeld onze grootouders of de generatie die hen voorgingen. We brengen onze werkdagen vaker zittend door.

Daarmee geef ik eigenlijk at twee tips weg. Om klachten in de nek en aan de schouders te voorkomen moet je waker gaan wandelen. Een rondje door het kantoor en weer gaan zitten kan ook helpen. En ook zittend moet je een zo goed mogelijke houding aan kunnen nemen.

fysio almere

Voordat je naar fysio Almere gaat met volledige klachten

Fysio Almere staat natuurlijk klaar om je te helpen van je rug en schouderproblemen af te komen, toch is het beter wanneer het niet zo ver komt.

Denk dus ook goed na over de inrichting van je kantoor aan huis. Als je thuis werkt, heb je snel een inrichting bij elkaar moeten zoeken. Het resultaat is dan een bureau en een bureaustoel die niet bij elkaar passen. En wanneer je op een laptop werkt staat je beeldscherm ook te laag voor je ogen.

De bovenste rand van een beeldscherm zou eigenlijk een kleine vijf centimeter boven je eigen ooghoogte moeten hangen. Dat is behoorlijk hoog voor een laptop, en het is een goed idee eens aan een PC met apart beeldscherm te beginnen.

Een goed verstelbare, ergonomische bureaustoel is ook de investering waard. Een dergelijke stoel kan er voor zorgen dat je werkt met een gestrekte rug, zonder je nek te veel voorover te buigen.

Thuiswerken heeft ook voordelen

Je kunt nu de kinderen naar school brengen zonder haast, de hond uitlaten, ook als de kinderen al op school zitten. Er zijn dus redenen genoeg om er even op uit te trekken.

Zit niet te lang achter je bureau, in huis of op kantoor, maar doe moeite om je spieren op een hoog niveau te houden.

Iedere sport die je, niet te fanatiek, beoefent zal pijn in de nek en de schouders helpen voorkomen, maar zwemmen en wandelen staan boven aan op de lijst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *