27 mei 2021

Waarom is klantenservice in de zorg belangrijk?

Door Redactie

Een goede ervaring met klantenondersteuning bouwt de reputatie, loyaliteit en het vertrouwen in het aangeboden product of de aangeboden diensten op. Klantenservice-afdelingen in bijna elk bedrijf zijn het bewijs dat het een juiste aanpak is. Het is niet zo dat klantenservice geen waarde heeft, het is juist het tegenovergestelde: klantenservice is degene die aan de behoeften en problemen van de klant moet voldoen om van hen merkadvocaten te maken.  

Bied een snelle reactie 

De meeste mensen willen in de eerste plaats gewoon gehoord worden. Het luisteren naar en reageren op ze moet altijd voorafgaan aan eventuele aanbevelingen. Geef je stap wat extra pit als je zaken aanpakt die belangrijk zijn voor je klanten. We hebben allemaal voorbeelden gezien van online klantenserviceformulieren die een reactie beloven binnen 48 uur of zelfs een week. Dat is niet mijn definitie van goede klantenservice. 

Vraag het jouw klanten en luister dan naar hen 

Onderzoek jouw klanten naar hun behoeften en let op wat ze je vertellen. Over het vragen aan jouw klanten gesproken, hun antwoorden op de enquête moeten deel uitmaken van de statistieken die je verzamelt terwijl je jouw klantenservice meet. Vraag hen wat je beter had kunnen doen en of ze tevreden waren met de tijdigheid en volledigheid van het antwoord. Het creëren van een kwaliteitsproduct is niet voldoende. Je moet ook kwaliteit na service bieden als je jouw gebruikers wilt ondersteunen en wilt voorkomen dat ze naar jouw concurrenten gaan. Het stelt je ook in staat om ontbrekende informatie tussen het verkochte product en een tevreden klant te verbergen. Dus na de verkoop van het product is klantenservice alles wat je nodig hebt om jouw bedrijf te helpen. Wil jij optimaal gebruik maken van jouw klantenservice? Klant contact uitbesteden kan goed geregeld worden en volgen jouw wensen naar volle tevredenheid van jullie klanten genereren.